Monika Suchowierska

Monika Suchowierska

Dr Monika Suchowierska otrzymała dyplom na Uniwersytecie w Kansas 2003 r. W czasie swojego pobytu w Stanach Zjednoczonych, dr Suchowierska pogłębiała zainteresowania oraz wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie analizy zachowania, a zwłaszcza jej wykorzystania w pracy z dziećmi z autyzmem. Dr Suchowierska jest jedynym w Polsce Certyfikowanym Analitykiem Zachowania. Od października 2004 r. jest adiunktem w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS). Dr Suchowierska jest kierownikiem pierwszych w Polsce studiów podyplomowych ze stosowanej analizy zachowania. Jest także dyrektorem kierunku psychologia w języku angielskim na SWPS. W roku 2010 dr Suchowierska objęła funkcję Prodziekana Wydziału Psychologii na SWPS. Dr Suchowierska koordynuje dwa programy wymiany studentów i naukowców na linii USA-Europa. W roku akademickim 2009/2010 dr Suchowierska otrzymała Stypendium Fulbrighta i odbyła je na California State University Stanislaus. W pracy klinicznej pracuje od 16 lat z dziećmi z autyzmem, a od 2005 roku jest dyrektorem Centrum Wczesnej Interwencji Krok po Kroku - ośrodka, którego podopieczni korzystają z intensywnej terapii behawioralnej. Dr Suchowierska jest członkiem Komitetu Założycielskiego Niepublicznej Specjalnej Szkoły Podstawowej Krok po Kroku dla Dzieci z Autyzmem im. bł. E. Bojanowskiego, a od września 2010 r. pełni nadzór merytoryczny nad szkołą. Od 2010 r. dr Suchowierska jest przewodniczącą Komitetu Naukowego Krok po Kroku - Fundacji na Rzecz Pomocy Dzieciom z Autyzmem i Ich Rodzinom. W latach 2006-2009 dr Suchowierska pełniła funkcję Przewodniczącej Polskiego Towarzystwa Analizy Behawioralnej. Pozanaukowe zainteresowania dr Suchowierskiej związane są z turystyką górską.

Wybrane publikacje:

  • Suchowierska, M. (2005). Nauczanie dzieci z autyzmem zachowań werbalnych - dwa uzupełniające się podejścia. W: E. Pisula i D. Danielewicz (Red.), Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem (str. 59-78). Kraków: Impuls.
  • Suchowierska, M. (2006). Recombinative generalization: Some theoretical and practical remarks. International Journal of Psychology, 41 (6), 514-522.
  • Suchowierska, M. (2007). Cechy charakterystyczne podejścia behawioralnego i rola rodziców w terapii dziecka z autyzmem. W: E. Pisula i D. Danielewicz (Red.), Rodzice i rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju (str. 205-221). Wydawnictwo UW.
  • Suchowierska, M. & Kawa, R. (2008). Psychologiczna utopia. Charaktery, 138, 92-97.
  • Suchowierska, M. (2008). Ocena funkcjonalna: metody przeprowadzania analiz i wykorzystanie ich wyników w praktyce. W: P. Bąbel i P. Ostaszewski (red.), Współczesna psychologia behawioralna (str. 63-84). Kraków: WUJ.
  • Suchowierska, M. (2008). Stosowana analiza zachowania - wykorzystanie technik behawioralnych do rozwiązywania problemów społecznych. W: P. Bąbel i P. Ostaszewski (red.), Współczesna psychologia behawioralna (str. 239-260). Kraków: WUJ.
  • Suchowierska, M. i Kawa, R. (2008). Zachowania werbalne: koncepcja B. F. Skinnera i krytyka N. Chomsky'ego. W: P. Bąbel i P. Ostaszewski (red.), Współczesna psychologia behawioralna (str. 169-204). Kraków: WUJ.
  • Suchowierska, M. (2009). Podwójnie sprzężeni. Świat Nauki, 1, 84-85.
  • Suchowierska, M. (2009). Autism: early detection and the role of primary health care providers in the diagnostics process. Postępy Nauk Medycznych, 5, 398-403.
  • Suchowierska, M. (2009). Deficyty poznawcze w autyzmie: charakterystyka i mechanizmy powstawania. W: A. Brzezicka i I. Krejtz (red.), Neuropoznawcza perspektywa w psychopatologii (str. 19-37), Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura oraz Instytut Psychologii UAM.
  • Bąbel, P., Suchowierska, M. & Ostaszewski, P. (2010). Analiza Zachowania od A do Z. Gdańsk: GWP.

© 2010 GWP | webdesign by patmaz | zalecana przeglądarka Pobierz Firefoksa! | Valid XHTML 1.0 Transitional